Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Sigara içenlere kötü haber
28 Ekim 2010, 12:06

Sigara içenlere kötü haber

Günde 10 adet sigara içen kişilerin kan damarlarında daralma tespit edildi.

Sigaranın, bunama riskini artırabildiği bildirildi.

İsveç'in başkenti Stockholm'deki Karolinska Üniversitesinde İsveçli, Finlandiyalı ve Amerikalı bilim adamlarının yaptığı araştırmada, sigara içen 20 bin kişi 20 yıl boyunca izlendi. 

Araştırma sonuçlarına göre, günde 10 adet sigara içen kişilerin kan damarlarında daralma tespit edildi. Bu daralmanın beyne taşınan oksijen miktarını azalttığı ve bunamaya neden olabildiği kaydedildi.

İçilen sigara sayısı ile damarlardaki daralmanın doğru orantılı olarak arttığı belirlendi.

Finlandiyalı bilim adamı Miia Kivipelto, ''Günde iki paket (40 adet) sigara içenlerin damarlarındaki daralma oranının, hiç sigara kullanmayanlara göre iki kat daha fazla olduğu anlaşıldı'' dedi.

Kivipelto, beyne kan taşıyan damarların daralmasına ve dolayısıyla bunamaya neden olabilen sigaranın, enfeksiyon riskini de artırdığını ve stres kaynağı olduğunu söyledi.

Araştırma, Archives of Internal Medicine dergisinde yayımlandı.

İnternethaber

Bu haber 586 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Sağlık - Kategorisinin diger haberleri

Domatesten gelen mucize: Likopen

Domatesten gelen mucize: Likopen Düzenli domates tüketen insanların cilt yapısı normal insanlara oranla yüzde 60 daha genç görünmektedir.

Cinsiyet için 3 ay beklenmeyecek

Cinsiyet için 3 ay beklenmeyecek G. Kore'de geliştirilen bir kan tahlili yöntemi, gebeliğin ilk haftalarında bebeğin cinsiyetini belirlemeyi müm...

Meyve ve sebzeler şifa dağıtıyor

Meyve ve sebzeler şifa dağıtıyor Kırılan tırnaklar, sivilceler, yıpranmış saçlar...hepsi yok olsun diyorsanız çare hazır. Hemde çok kolay.

Alzheimer ve şizofreni tedavisinde yeni çığır

Alzheimer ve şizofreni tedavisinde yeni çığır Alzheimer ve şizofreni tedavisinde, doktorlar, artık deneme-yanılma yöntemi yerine, etkili ilaçla tedavi uygulayaca...

Kansere karşı ceviz

Kansere karşı ceviz Günde bir avuç kadar ceviz yemenin, meme kanseri riskini düşürdüğü öne sürüldü.

Prostat kanseri belirtisi olabilir

Prostat kanseri belirtisi olabilir Erken dönemde PSA yüksekliği, ileri dönemde sık sık idrara çıkma, gece idrara çıkma, ağrılı idrar yapma ve idrar ya...

Uçuğa neden olan virüs beyne ulaşıyor

Uçuğa neden olan virüs beyne ulaşıyor Uçuğa neden olan herpes virüslerinin burundan beyne ulaşıyor olabileceği bildirildi.

Hızlı kilo vereyim derken hastalanmayın

Hızlı kilo vereyim derken hastalanmayın Hızlı kilo verebilmek için diyet, evde spor aletleri ile çalışmalar veya spor salonlarında hepsi işe yarar ama önce...

SON HABERLER

SİTE ANKET

İNEBOLU'NUN 1. DERECEDE SORUNU NEDİR ?






KÖŞE YAZARLARI

İlker Taşkın İlker Taşkın
MUTLU YILLAR TÜRKİYE
Tolga Kayasu Tolga Kayasu
TOYP(Türkiye´nin en başarılı on genci ödülleri)
Gündoğdu Y. Gündoğdu Y.
24 KASIM YAKLAŞIRKEN
Utku ÖZBAY Utku ÖZBAY
Oğuz Atay ve Türk Edebiyatının İlk Postmodern Romanı: Tutunamayanlar-3
Şakir GÜRLÜK Şakir GÜRLÜK
SEÇİM KANUNU DEĞİŞTİ
Aydın ERGÜN Aydın ERGÜN
ZARAR KEŞİF DEFTERİ

ASTROLOJİ

Günlük falınızı Okuyun

HAVA DURUMU

INEBOLU için Hava Durumu

DÖVİZ


  Döviz Alış Satış
  Dolar 1.8236 1.8324
  Euro 2.3158 2.327

FACEBOOK İNEBOOLU

İSTATİSTİK