Hazır gıda ve lokantalardaki besinleri inceleyen bilim adamları sağlıklı bir birey için günde 6 gram olan tuzun tek bir porsiyonda fazlasıyla karşılandığını belirtti. Araştırmayı yürüten Queensland Üniversitesi’nden Linda Cobiac “Gıda üreticileri para kazanmak istiyor fakat toplum için sorumluluklarını göz ardı etmemeliler” dedi. Gıda üreticilerinin tuz kullanımını azaltması gerektiğinin belirtildiği araştırma sağlık dergisi Heart’da yayınlandı. Makalede az tuz tüketiminin kalp rahatsızlıklarını ve kalp rahatsızlığı nedeniyle yaşanan ölümlerin yaklaşık yüzde 20 oranında azalacağı bildirildi.